HIIT trénink na doma

HIIT trénink na doma
Blog  |  9. ledna 2023

Nemáte dostatek času na cvičení nebo Vás už klasické cvičení doma s vlastním tělem přestalo bavit a přemýšlíte nad změnou? Řešení je pro Vás právě HIIT neboli high intensity training, který střídá delší intervaly cvičení a kratší intervaly odpočinku.

Co je to HIIT?

HIIT je velmi oblíbenou metodou trénování nejen mezi zkušenými sportovci, ale i mezi těmi rekreačními. HIIT s vlastním tělem je intervalový trénink založený na cvičení s intervaly maximálního úsilí a kratšími intervaly odpočinku, kdy uvedeme tělo aspoň trochu do klidu. Oproti klasickému tréninku Vám HIIT trénink zabere o mnoho méně času. 

Výhody HIIT tréninku

·      Doba trvání tréninku se může pohybovat v rozmezí 20-40 minut.

·      Při HIIT tréninku spálíme za stejný čas více energie než při jakémkoliv jiném tréninku

·      Efektivnější nabírání kondice

·      Pomáhá nám ke zpevnění a tvarování naší postavy

·      After-burn efekt – energii spalujeme následně i po dokončení samostatného tréninku

·      Zlepšení činnosti srdeční soustavy

·      Prevence před vznikem cukrovky

 

Jak by měl domácí HIIT trénink vypadat?

1.     Stejně tak jako před každou sportovní aktivitou, tak i při HIIT tréninku je důležité se pořádně zahřát a protáhnout, abychom snížili riziko zranění a zvýšili výkon našeho tréninku. Naše tělo se totiž na tak vysokou intenzitu musí připravit. Zahřátí bychom měli věnovat minimálně 5-10 minut. Zde nám postačí např. švihadlo, skákáni na místě apod. 

2.     Dynamický strečink slouží k přípravě svalů na zátěž

3.     Hlavní část tréninku HIIT

4.     Statický strečink

 

Hlavní část tréninku HIIT

1.     HIIT trénink má komplexně procvičit celé tělo, ve kterém se přiblížíme svalovému selhání, abychom dostatečně stimulovali svaly k růstu.

2.     Jedna tréninková jednotka by měla obsahovat 6-8 komplexních cviků a na každý cvik nám budou vycházet 3-4 série. 

3.     Cvičící interval by se měl pohybovat v rozmezí 20-45 vteřin. 

4.     Interval odpočinku by měl být kratší než cvičící interval v poměru 1:2(3). Pro cvičící interval 20-45 vteřin by interval odpočinku měl být v rozmezí 10-15 vteřin.

5.     HIIT trénink bychom měli zařadit aspoň 3-4 krát za týden, abychom maximalizovali naše výsledky.

 

Celý trénink záleží na fyzické zdatnosti jednotlivce, na někoho tyto časy intervalů budou málo a bude muset navýšit cvičící interval a zkrátit interval odpočinku, pro někoho to bude náročné a bude muset snížit interval cvičení.

 

Konkrétní cviky pro HIIT trénink

Jak jsme již zmiňovali, HIIT trénink by měl komplexně vytížit celé tělo a podle toho volíme dané cviky. Zkusit můžete třeba tyto cviky: dřepy nebo dřepy s výskokem, kliky, angličáky, horolezec, přeskakované nebo klasické výpady, plank, mountain climbers. Samotný výběr je tedy na Vás.

Přečtěte si také

Jak na posílení imunity?

Jak na posílení imunity?

Jsou pro Vás zimní měsíce obdobím častých chřipek, zánětů dýchacích cest, nachlazení a rýmy? Příčinou může být oslabený imunitní systém, který nepracuje, jak je v tomto období potřebné, jelikož se tělo musí vyrovnávat se změnami teplot, nižšími dávkami slunečního světla a poklesem životní energie a Vám se proto nedaří rychle a pořádně uzdravit.

Jak si změřit kalorie?

Jak si změřit kalorie?

I přestože díky krabičkám od FFMENU počítat kalorie nemusíte, jelikož vše řešíme za Vás, rádi bychom tomuto tématu věnovali pár řádků. Úkolem naší firmy je především splnění Vašich cílů, které se týkají Vašeho zdravotního stavu, postavy, kondice, ale také se Vás snažíme vzdělávat v oblasti zdravého životního stylu. Tentokrát se tedy podíváme na kalorie a na jejich počítání.

FFMENU PODPORUJE PROJEKT FUCK CANCER!

FFMENU PODPORUJE PROJEKT FUCK CANCER!

Před pár dny odstartovala doposud největší osvětová kampaň týkající se rakoviny mladých lidí s názvem FUCK CANCER.

Pitný režim - kolik mám denně vypít?

Pitný režim - kolik mám denně vypít?

Již se pomalu blížíme do období, kdy teplota na teploměru se bude blížit k 30 °C a s tímto obdobím taky přichází spousta dotazů ohledně toho, kolik vody by člověk měl denně vypít? Na tuto otázku se tedy podíváme blíže.

Jak zhubnout do plavek co nejrychleji?

Jak zhubnout do plavek co nejrychleji?

Jelikož nám léto klepe na dveře, rozhodli jsme se v FFMENU pro Vás připravit článek, který bude zaměřený na to, jak zhubnout co nejrychleji do plavek před létem, nicméně tento článek pojmeme více obecně.

Co Vás zajímá?

Přihlaste se k odběru novinek

Přihlaste se k doběru novinek a nenechte si ujít slevy, akce či nová jídla…